Jaké máme ve třídě myšek cíle a zásady pro výchovu dítěte?

Dbáme na samostatnost dětí – zde je velmi důležitá i spolupráce rodiny.

  1. a) Děti si samy nalévají pití (stane se, že občas něco vylejí, ale nikdo se na ně nezlobí, protože to se přeci může stát každému a nechceme děti odradit od toho, aby to dále zkoušeli a posléze zvládali s naprostou dokonalostí a jistotou sami J Pokud děti pití vylejí, dojdou si pro hadr a je toJ). Dále si samy děti před obědem prostřou a připraví talíř i příbory.
  2. b) Sebeobsluhu, co se týče toalety (utírání) to už by děti měly zvládat také samy.
  3. c) Při oblékání by také měly být samostatné. Zapnout zip, či zavázat tkaničky pomůžou paní učitelky.
  4. d) V Myškách se učíme jíst příborem a snažíme se příbor držet ve správné ruce a správným způsobem. Proto prosíme rodiče – pomozte nám s tím, a dávejte dětem doma také příbor. (Sice nám to obědvání s příborem déle trvá, trochu se s tím pereme a jídlo máme až za ušima, ale nějak se to naučit přeci musíme. Prostě musíme trénovat, trénovat a trénovat J Však to nebude dlouho trvat a budeme stolovat jako dospěláci!)

Pomáháme dítěti vypěstovat si svou vlastní identitu. Respektovat přitom jeho jedinečnost a citlivě ho vést k probuzení všeho dobrého, co v něm je. Učit ho kontrole všech negativních vlastností, které v sobě každý jedinec má.

Pomáhat dítěti naučit se mít rádo sebe, protože tím bude schopno milovat druhé lidi.

Pomáhat dítěti získat pocit, že jeho cena je obsažena již v samotné jeho existenci. Bez tohoto vědomí se lidé stávají závislí na druhých, kteří jimi manipulují a ponižují je.

Pěstovat v dítěti sebeúctu. Ta je založena na vědomí, že je milováníhodné a hodnotné. Vysoké sebevědomí neznamená nafoukanost, ale sebejistotu.

Pomáhat dítěti vytvářet si o sobě pozitivní představu. Ta se vytváří slovy, neverbální komunikací a jednáním druhých lidí.